اتصال گوشی به تلویزیون معمولاً به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و ممکن است که برای هر کسی به وجود بیاید. در واقع انجام روش‌ها و تکنولوژی آن‌ها باتوجه به فناوری استفاده شده در گوشی و تلویزیون کاملاً متفاوت خواهد بود. اصولا گوشی و تلویزیون بایستی که با هم سازگاری داشته باشند و بتوان با استفاده از روش‌های زیر آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. در بسیاری از موارد دیدن عکس و فیلم و یا کارکردن با برنامه‌های مختلف و یا بازی کردن در ابعاد مختلف با تلویزیون تجربه‌ای جدید است که بسیاری از افرادی که با موبایل و یا گوشی کار می‌کنند دوست دارند آن را تجربه کنند. زمانی که تصویر یا فیلم از گوشی به تلویزیون انتقال داده می‌شود و در ابعاد بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود، بسیار لذت بخش و جذاب خواهد بود. در ادامه روش‌های مختلفی را برای اتصال گوشی به تلویزیون بیان می‌کنیم:

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون توسط کابل شارژر

اتصال گوشی توسط کابل شارژر یا همان USB، به این صورت است که تلویزیون گوشی را به عنوان یک هارد دیسک و یا کارت حافظه فلش می‌شناسد و این امکان برای شما فراهم می‌شود که به موسیقی‌ها و فیلم و عکس دسترسی داشته باشید و آن‌ها را از طریق تلویزیون مشاهده کنید. متصل شدن گوشی به تلویزیون از طریق این کابل‌ها بسیار راحت است، لذا برای این کار به مبدل و یا آداپتوری به‌غیر از USB یا همان کابل شارژر احتیاج نخواهید داشت. در وهله اول بایستی که در منوی Developer Options بروید و به فعال کردن Usb Debugging بپردازید. حال کابل یو اس بی‌ را به تلویزیون و گوشی متصل کنید، پس از متصل کردن کابل شارژر بایستی که در منوی Use Usb For گزینه File Transfer را انتخاب کنید در این صورت تلویزیون گوشی شما را به عنوان یک هادرد دیسک و یا حافظه فلش شناسایی می‌کند و سپس عکس‌ها و فیلم‌ها و یا موسیقی را می‌توانید از طریق تلویزیون با ابعاد بزرگ‌تر مشاهده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

اگر به تازگی تلویزیون خود را خریده‌اید، به احتمال زیاد کابل HDMI به همراه آن ارائه شده است. از طریق این کابل می‌توان بین دو دستگاه پشتیبانی کننده اطلاعات مولتی مدیا را رد و بدل نمود. بسیاری از کنسول‌های بازی و یا دوربین‌های فیلمبرداری و… از این کابل پشتیبانی می‌کنند و تعامل با آن را به خوبی ارائه می‌دهند. از جمله مزیت‌های کابل HDMI این است که می‌توان به صورت همزمان ویدیو و صدای HD را تطبیق و همگام‌سازی نمود، اما برای این که موبایل شما تنها از طریق یک کابل به تلویزیون متصل شود بایستی بدانید که گوشی شما از فناوری MHL پششتیبانی می‌کند یا نه! اگر گوشی شما این فناوری را به خوبی پشتیبانی می‌کند، دیگر نیازی نیست که مبدل بخرید تنها لازم است که یک کابل تبدیل Micro USB به HDMI یا تبدیل Type C به HDMI را خریداری نمایید؛ البته ناگفته نماند که تلویزیون هم بایستی از فناوری MHL پشتیبانی کند؛ در ادامه دو روش ذکر شده را برای اتصال گوشی با کابل HDMI را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

اتصال گوشی به تلویزیون با تبدیل Type C به HDMI

زمانی می‌توانید از تبدیل Type C به HDMI استفاده کنید که گوشی شما مجهز به درگاه تایپ C باشد؛ در این صورت است که می‌توان صفحه نمایش گوشی را به تلویزیون انتقال داد. اگر به بازار سر بزنید قطعا مبدل‌های زیادی می‌بینید که هر کدام مشخصات فنی خود را دارند و می‌توانند که قابلیت‌های متفاوتی را از خود ارائه دهند؛ اما با این وجود عملکرد تمام آن‌ها یکی است. 

برای این که محتوای گوشی روی تلویزیون با مبدل نمایش داده شود بایستی کابل مبدل را به کابل شارژر گوشی وصل کنید و سر دیگر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سپس آن را به ورودی تلویزیون متصل نمایید. با انجام دادن این کار می‌توان که گوشی را به تلویزیون متصل کنید و با تنظیم کردن تلویزیون روی ورودی HDMI مورد نظر را از صفحه گوشی به تلویزیون نمایش دهید.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل تبدیل Micro USB به HDMI

اما گاهی اوقات گوشی‌ها مجهز به درگاه تایپ C نیستند و بیشتر از درگاه Micro Usb برخوردار هستند؛ در این صورت جای نگرانی وجود ندارد. این مبدل‌ها مدل‌های مختلفی دارند که نحوه استفاده از آن‌ها با مدل قبلی یکی خواهد بود. در واقع لازم است کابل مبدل را به پورت گوشی بزنید و بعد یک سر کابل HDMI را به ورودی تبدیل و سپس سر دیگر را به ورودی تلویزیون خود متصل نمایید. زمانی که این کار را انجام دهید گوشی به تلویزیون متصل شده و با تنظیم کردن تلویزیون روی ورودی HDMI مورد نظر را از صفحه گوشی به تلویزیون نمایش دهید. می‌توانید که کابل HDMI را با کیفیتی بسیار عالی و قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی کوشا الکتریک تهیه و خریداری کنید.

اتصال گوشی ای او اس به تلویزیون

وصل کردن گوشی به تلویزیون توسط میراکست

میراکست، یک انتخاب بسیار مناسب برای دیدن فیلم از گوشی به تلویزیون خواهد بود. این فناوری یک استاندارد انتقال بر اساس WiFi است که از طریق WiFi Alliance به عنوان یک افزونه به تکنولوژی وای فای اضافه شده است که جایگزینی مناسب برای کابل‌های HDMI باشد. در این فناوری تصاویر به صورت بی‌سیم انتقال داده می‌شوند؛ یعنی به صورت بی‌سیم از گوشی به تلویزیون انتقال داده می‌شود. لازم است که گوشی و تلویزیون این فرآیند را پشتیبانی کنند، در واقع گوشی‌هایی که اندروید آن‌ها ۴.۲ به بالا هستند و یا این که دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸.۱ به بالا هستند به خوبی از این فناوری پیشنهاد می‌کنند.

سخن نهایی

این روش‌های ذکر شده تنها روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون نیستند و راه‌های دیگری برای متصل شدن وجود دارد. تمام روش‌های ذکر شده مراحل خاص خود را دارند و برای متصل شدن به تجهیزات متفاوتی وجود دارد؛ لازم است بدانید که فناوری و تکنولوژی تلویزیون و گوشی با همدیگر همخوانی داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت این روش‌های گفته شده موثر واقع نمی‌شوند. اصولاً می‌توانید انواع کابل HDMI را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب از فروشگاه‌ کوشا الکتریک تهیه و خریداری کنید. نظرات و سؤالات خود را برای کوشا الکتریک کامنت کنید.    

نوشته شده در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید