نویز و خش خش در تلفن، یکی از اساسی‌ترین مشکلات کاربران تلفن است. نویز خط تلفن سبب افت کیفیت صدای کاربران، کاهش کیفیت تماس‌های تصویری در تلفن‌های سانترال، کاهش سرعت اینترنت خانگی و… می‌شود. لذا در صورت بروز این مشکل کاربران سریعاً اقدام به برطرف نمودن آن می‌نمایند. لازم به ذکر است که اولین قدم برای برطرف کردن نویز و خش‌خش خط تلفن، شناسایی عامل ایجادکننده این مشکل است، چرا که شکل‌گیری نویز خط تلفن به عوامل متعددی وابسته است. پس از شناسایی عامل بروز نویز در صدا، به راحتی می‌توان رویکرد مناسب برای رفع این مشکل انتخاب کرد.

دلایل ایجاد نویز در تلفن بی‌سیم پاناسونیک

برند پاناسونیک ژاپن، یک برند مرغوب و باکیفیت برای انواع تلفن‌های بی‌سیم است. از این رو بیشتر تلفن‌های بی‌سیم منازل و ادارات از برند پاناسونیک هستند. وجود نویز در خط تلفن هنگام مکالمه کاربران، یکی از عمده ایرادات تلفن بی‌سیم پاناسونیک می‌باشد. اکثر کاربران گمان می‌کنند که وجود نویز و خش‌خش در تلفن بی‌سیم پاناسونیک، به دلیل کیفیت پایین و ایرادات دستگاه تلفن است. شایان ذکر است که در بیشتر موارد ایجاد نویز در تلفن، به خط شهری و مخابرات مربوط بوده و ربطی به دستگاه تلفن ندارد. پیش از شناخت عوامل ایجاد نویز در تلفن بی‌سیم پاناسونیک، ابتدا باید با مفهوم نویز تلفن بی‌سیم آشنا شویم. خطوط تلفن وظیفه انتقال سینگال‌های صدا از مبدأ تولید، به مقصد نهایی را برعهده دارند؛ گاها در کنار سیگنال‌های ارسالی از سمت کاربران، برخی سیگنال‌های اضافی نیز از طریق خطوط مخابرات منتقل می‌شود که به آن‌ها نویز می‌گویند.

شایان ذکر است که نویز خط تلفن در مواقعی موقتی و ضعیف است اما در صورتی‌که طولانی مدت و با صدای بلند ایجاد شود، در اولین فرصت حتماً باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. مهم‌ترین دلایل ایجاد نویز در تلفن بی‌سیم پاناسونیک به شرح زیر است:

در ادامه به بررسی دقیق‌تر عوامل گفته شده و راهکارهای رفع آن‌ها پرداخته شده است.

دلایل ایجاد نویز در تلفن بی‌سیم پاناسونیک

رفع مشکل نویز و خش‌خش تلفن و خط شهری

نویز و خش‌خش در تلفن بی‌سیم به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، برای کاربران بسیار آزاردهنده است. لذا در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به رفع آن اقدام شود. در این بخش راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل متناسب با علت احتمالی بروز آن، عنوان شده است.

1) وجود ایراد در کابل مخابرات؛ در موارد بسیاری کابل‌کشی مخابرات باعث ایجاد نویز در خط تلفن می‌شود؛ توصیه می‌شود در هنگام وجود نویز در خط تلفن ابتدا کابل مخابرات منزلتان را بررسی نمایید. برای این کار دستگاه تلفن را به سیم مخابرات موجود در بخش ورودی منزل، وصل کنید. اگر در این حالت نویز در صدا وجود داشت، با مخابرات تماس گرفته و مشکل را به آن‌ها اطلاع دهید اما چنانچه در این حالت نویزی ایجاد نشد، در این صورت کابل مخابرات سالم بوده و ایراد به مخابرات مربوط نیست.

در موارد بسیاری کابل‌کشی مخابرات باعث ایجاد نویز در خط تلفن می‌شود؛ توصیه می‌شود در هنگام وجود نویز در خط تلفن ابتدا کابل مخابرات منزلتان را بررسی نمایید. برای این کار دستگاه تلفن را به سیم مخابرات موجود در بخش ورودی منزل، وصل کنید. اگر در این حالت نویز در صدا وجود داشت، با مخابرات تماس گرفته و مشکل را به آن‌ها اطلاع دهید اما چنانچه در این حالت نویزی ایجاد نشد، در این صورت کابل مخابرات سالم بوده و ایراد به مخابرات مربوط نیست.

قرارگیری کابل تلفن در کنار کابل برق ساختمانی باعث ایجاد نویز در صدا می‌شود؛ ایجاد فاصله بین این دو کابل، راه‌حل رفع این مشکل است.

استفاده از سیم‌های فرسوده و کهنه نیز باعث کاهش کیفیت صدا هنگام تماس تلفنی کاربران می‌شوند. لذا وضعیت سلامت سیم تلفن خود را بررسی کرده و در مواقع نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

امروزه راه‌اندازی سرویس اینترنت خانگی روی خط ثابت تلفن از مهم‌ترین دلایل بروز نویز در تلفن است. راهکار مناسب برای رفع این مشکل استفاده از دستگاه اسپلیتر (جداکننده امواج اضافی از سیگنال‌های صدا) است.

گوشی بی‌سیم تا فاصله معینی از دستگاه پایه آنتن‌دهی دارد. افزایش فاصله بین این دو سبب بروز مشکلات آنتن‌دهی و بروز خش خش در صدا می‌شود.

در این مواقع تداخل بین سیگنال صدا و ماکروویو باعث ایجاد نویز در خط تلفن می‌شود.

لذا بهتر است دستگاه تلفن در فاصله معینی از این تجهیزات قرار گیرد. علاوه بر این توصیه می‌گردد که دستگاه تلفن از لوازم گرمازا نیز دور نگه داشته شود. البته در مواردی ایجاد نویز در خط تلفن می‌تواند به دلیل استفاده از دستگاه شنود در خط تلفن ثابت نیز باشد.

رفع مشکل نویز و خش‌خش تلفن و خط شهری

تعمیر تلفن بی‌سیم پاناسونیک

اگر ضمن بررسی تمامی موارد گفته شده در بالا، مشکل بروز نویز و خش خش در تلفن بی‌سیم پاناسونیک منزلتان رفع نشد، در این حالت تعمیر و بررسی دقیق دستگاه تلفن خود را به شرکت تلفن کوشا الکتریک بسپارید. مهندسین و تعمیرکاران کوشا الکتریک، ایراد و مشکلات مربوط به دستگاه تلفن پاناسونیک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و اقدام به رفع مشکل ایجاد شده می‌کنند. استفاده از قطعات اصل و اورجینال در تعمیر، فناوری و دانش بروز در عیب‌یابی و تعمیر انواع دستگاه تلفن و حضور کادری از مجرب‌ترین و ماهرترین تعمیرکاران، سبب شده‌اند تا دستگاه‌های تلفن با بالاترین سطح کیفیت در کوشا الکتریک تعمیر شوند. کارشناسان کوشا الکتریک همه روزه آماده پاسخ‌دهی و خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز هستند.

تعمیر تلفن بی‌سیم پاناسونیک

سخن نهایی

همان‌گونه که گفته شد ایجاد نویز و خش خش در خط تلفن، سبب افت کیفیت صدای کاربران و ایجاد مشکل در برقراری ارتباط می‌گردد که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بروز این مشکل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی این عوامل و راهکارهای رفع آن‌ها پرداختیم. درصورتی‌که بروز نویز در تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک مربوط به عیب و اشکال ایجاد شده در خود دستگاه باشد، در این صورت بهترین گزینه برای عیب‌یابی و رفع نقص، خرید قطعه جدید هست که با مراجعه به کوشا الکتریک می‌توانید قطعات اصل را با قیمت مناسب خریداری کنید.

تاریخ انتشار  1401/12/07

دیدگاهتان را بنویسید