بهترین برند کابل HDMI کدام است؟ یک کابل HDMI خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ابتدا باید بگوییم که کابل‌های اچ دی‌ ام آی هر کدام دارای قابلیت‌های مختلفی است و کارکرد یکسانی ندارد. این کابل که امروزه تعداد زیادی از آن موجود است، به راحتی و با قیمت ارزانی قابل خرید است. با استفاده از این کابل شما می‌توانید تصاویر موجود بر روی لپ تاپ خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید. از جمله بهترین برند کابل HDMI می‌توان به سیلترون، پرایم، تسکو، میرا، دی – نت و… اشاره کرد.

با توجه به رواج کابل‌های HDMI شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردند؛ به همین منظور تنوع برند بسیار زیادی در این محصول وجود دارد؛ بنابراین شما با شناخت این برندها می‌توانید بهترین محصول را در اختیار داشته باشید. سه برند پرومکس، کی نت و نت پلاس در لیست بهترین برند کابل HDMI قرار دارد که در ادامه این سه برند را توضیح می‌دهیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کابل HDMI عبارت است از:

💠 انتقال تصاویر با بالاترین کیفیت

💠 قابلیت انتقال انواع فایل‌ها به

💠 شکل غیر فشرده

💠 انتقال اطلاعات با بالاترین سرعت

برند های کابل اچ دی ام آی

نکات مهم در هنگام خرید کابل HDMI

همان طور که می‌دانید HDMI جهت انتقال همزمان تصویر و صدا با بالاترین کیفیت طراحی شده است و اغلب به لوازم الکترونیکی صوتی و تصویری متصل می‌شود. این کابل دارای مشخصات بسیاری است که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار دهید:

پهنای باند این کابل ۱۰۸۰ است تا صوت و تصویر باکیفیت‌تری انتقال داده شود. تشخص کابل‌های سالم از خراب به آسانی امکان‌پذیر نیست و نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل نباید توقع داشته باشید که بتوانید این کابل‌ها را از روی ظاهر بتوانید تشخیص دهید. در بسیاری از مواقع نیز شما کابل HDMI را خریداری می‌کنید، ولی تصویر مشخصی را بر روی نمایشگر خود مشاهده نمی‌کنید؛ در این مواقع بسیاری از افراد مشکل را از کابل می‌دانند، ولی بهتر است که ابتدا دستگاه خود و جای کابل را نیز مورد بررسی قرار دهید، زیرا در برخی مواقع این امکان نیز وجود دارد که جای کابل ایراد داشته باشد؛ در صورتی که به دنبال بهترین برند کابل HDMI هستید، با کوشا الکتریک تماس بگیرید تا کابل‌های همراه با گارانتی دریافت نمایید.

انواع کابل hdmi

تعیین نوع

کابل‌های HDMI از نظر نوع نیز در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند و شما باید بر اساس نیاز خود مناسب‌ترین نوع کابل را سفارش دهید. این کابل‌ها از نظر کانکتور در سه گروه type A ،type B و type C قرار دارد، همچنین ابعاد و اندازه‌های این کابل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ البته این کابل‌ها انواع مختلفی را دارند که در طول زمان تغییر کرده و هر کدام قابلیت‌های خاصی را دارند:

◀️ کابل ۱.۴: این ورژن ساخته شده در سال ۲۰۰۹ است و قابلیت‌های ARC و پشتیبانی از ۴K تا ۳۰ هرتز را دارد.

◀️ کابل ۲.۰: این کابل در اواخر سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد و هدف آن هم انتقال تصویر فور کی بود.

◀️ کابل: ۲.۰a: این ورژن در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد و هدف آن هم ساپورت کردن فیلم‌های HDR بود.

◀️ کابل ورژن: ۲.۰b آپدیت این وژن در سال ۲۰۱۶ جهت پوشش دادن فرمت‌های HDR و HLG یود.

◀️ کابل ۲.1HDMI: این آخرین نسخه کابل‌های اچ دی‌ ام‌ ای است که به بازار معرفی شد و جهت پشتیبانی از بالاترین کیفیت یعنی ۸k بروزرسانی شد؛ تاریخ عرضه این کابل به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد.

کابل hdmi مشکی

فرمت‌های پشتیبانی

هر یک از مدل‌های کابل HDMI فرمت‌های خاصی را پشتیبانی می‌کنند؛ به عنوان مثال کابل HDMI ARC از فرمت‌های PCM DOLBY ،DIGITAL و DTS Digital surround را پشتیبانی می‌نمایند؛ بنابراین شما با شناخت فرمت‌های پشتیبانی شده توسط هر یک از مدل‌های کابل HDMI می‌توانید خرید بهتر و اصولی‌تری داشته باشید.

طول کابل

طول کابل نیز باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. به صورت استاندارد، قانونی برای طول کابل‌ها وجود ندارد. طول کابل‌ها در سیگنال دهی و انتقال تصاویر تاثیر می‌گذارند. هر گونه شکستگی و یا خمیدگی در کابل منجر به بدتر شدن سیگنال‌ها می‌شود. برای برخی از این کابل‌ها تقویت کننده‌هایی طراحی شده است تا انتقال تصاویر را با کیفیت بیشتری انجام دهند؛ علاوه بر این با توجه به رابط بودن این کابل بین چند دستگاه، طول آن باید به حدی باشد که به توان دستگاه‌ها را به راحتی و در فاصله‌های مختلف به هم متصل کرد.

سرعت انتقال دیتا

سرعت انتقال در کابل‌های HDMI نشان دهنده کیفیت این کابل‌ها است. این ویژگی از نظر اکثر افرادی که اقدام به خرید کابل HDMI می‌کنند، بسیار بالای برخوردار است. برخی از کابل‌ها تصاویر را با کمی وقفه پخش می‌کنند، ولی کابل‌های باکیفیت همزمان با پخش تصاویر از فرستنده، آن را بر روی گیرنده نشان خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که کیفیت کابل برایتان مهم است، در هنگام خرید به سرعت انتقال دیتا توجه داشته باشید.

معرفی برند برتر کابل HDMI

🔶 کی نت

کی نت یکی از فعال‌ترین شرکت در زمینه تولید انواع سیم و کابل است که منعطف‌ترین و مقاوم‌ترین کابل را به خود اختصاص داده است. شما با استفاده از کابل‌های این برند می‌توانید تصویری بسیار واضح داشته باشید. جنس روکش کابل‌های کی نت از پی وی سی بوده و در برابر رطوبت و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد؛ همچنین مدل‌های پیشرفته این کابل‌ها می‌توانند تصاویر سه بعدی را نیز پخش کنند.

🔶 پرومکس

پرومکس از دیگر برندهای مورد تأیید کابل‌های HDMI به شمار می‌رود. روکش‌های کابل‌های HDMI پرومکس از روکش الیافی است و به هیچ عنوان در برابر ضربه و فشار مقاومتی نمی‌بیند؛ همچنین این کابل‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارد و تا شدن و شکستگی در این کابل‌ها رخ نمی‌دهد. قیمت این محصولات نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهند، در مقابل رقیا خود بسیار مقرون به صرفه است؛ چرا که کیفیت ارسالی توسط این کابل‌ها فوق العاده است.

🔶 نت پلاس

نت پلاس از برندهای معروف در بازار کابل است که از جمله مهم‌ترین این محصولت کابل HDMI آن است. کابل‌های این برند در اندازه‌های مختلف مانند: ۲.۳، ۱۰ و حتی ۴۰ متری به بازار عرضه می‌شوند. از نظر قیمتی محصولات این برند، در حد متوسط قرار دارند، ولی با این حال کیفیت بالای کابل‌ها زمینه ساز محبوبیت بیش از پیش این برند شده است.

کابل hdmi
سخن نهایی

کابل HDMI روشی آسان جهت انتقال تصاویر به بهترین شکل ممکن است؛ بدین معنا که شما با استفاده از این کابل می‌توانید به صورت همزمان صوت و تصویر را به گیرنده متصل کنید. در صورتی که شما به پشت تلویزیون‌های امروزی دقت کنید، جای این کابل را مشاهده خواهید کرد. این کابل‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و هر کدام روکش‌های خاصی دارند و با استفاده از آن می‌توان تصاویر را انتقال داد.

ممنون از این که در مقاله «بهترین برند کابل hdmi» با کوشا الکتریک همراه بودید. در صورت داشتن هرگونه سوال، پرسش خود را کامنت کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

نوشته شده در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید