تلفن‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین راه‌های برقراری ارتباط در شرکت‌های بزرگ و کوچک، نقش زیادی در ارتباطات دارند. شبکه‌های تلفن راهی آسان و بدون مشکل را میان مجموعه‌های کاری و مشتریان برقرار می‌کنند و حتی مدیران نیز می‌توانند به سادگی ارتباطات میان مشتریان و کارمندانشان را کنترل بکنند و با استفاده از بهترین دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک پرظرفیت TDA و TDE می‌توانند از قابلیت شنود مکالمات آن، استفاده‌ی لازم را ببرند. این ویژگی قابلیتی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به راحتی و کاملا حرفه‌ای بدون اطلاع داخلی‌ها گفت‌وگوی بین آن‌ها را با خطوط شهری شنود کنید. و این کار کاملا قانونی و مجاز است؛ زیرا مدیران این حق را دارند که به مکالمات بین کارمندان و مشتریان تسلط کامل داشته باشند و بتوانند آن‌ها را کنترل کنند. آموزش مراحل شنود تلفن پاناسونیک در مراکز کم‌ظرفیت و پرظرفیت به صورت کاملا متفاوت و جداگانه است؛ اما امکان‌پذیر است. اگر شما فردی هستید که می‌خواهید و نیاز دارید که با استفاده از دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک صداهای داخلی و صدای محیط مجموعه‌ی کاریتان را بشنوید؛ در ادامه از آموزش مراحل شنود تلفن پاناسونیک و چگونگی کارکرد با آن با جزئیات کامل ذکر شده است.

شنود تلفن پاناسونیک

نکاتی مهم راجب شنود تلفن پاناسونیک

نکات حائز اهمیتی که باید قبل از هر گونه اقدامی درباره‌ی شنود کردن باید راجب آن بدانید اولین نکته این است که هنگامی که بخواهید وارد مکالمه‌ی یکی از کارمندان با مشتری بشویدف بلافاصله برای هر سه نفر حاضر صدای بوق کنفرانس شنیده خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از کد ۱۰۵ قابلیت شنود را فعال و غیرفعال بکنید. نکته‌ی بعدی که می‌تواند بسیار مهم باشد، روشن شدن چراغ CONF است. هنگامی شما بخواهید وارد مکالمه‌ی داخلی با یکی از مشتریان شوید علامتی روشن می‌شود که نشان دهنده‌ی ورود فرد سومی است که اجازه‌ی ورود می‌خواهد و این علامت این نام است. (INTERCOM)

آموزش مراحل شنود تلفن پاناسونیک مختص مراکز KX-TES824 و 4KX-TEM82

ابتدا لازم است که رمز ورود به تنظیمات را که برای آن مقید شده را داشته باشید و بتوانید وارد این قسمت شوید. سپس باید تلفن اپراتور را هم در حالت جک ۰۱ قرار دهید و بعد از اینکه تمامی موارد را انجام دادید، می‌توانید مراحل بعدی را به ترتیب انجام دهید. کد ۶۰۸ که همان room monitor نیز است و وظیفه‌ی آن فعال یا غیرفعال کردن قابلیت شنود در تلفن پاناسونیک است را شماره گیری کنید و با زدن دکمه‌ی SP-PHONE شما وارد حالتی می‌شوید که می‌توانید به انتخاب خودتان، داخلی مورد نظرتان را بزنید و با استفاده از کلید AUTO ANS گزینه‌ای که می‌خواهید را انتخاب نمایید. اکنون اطلاعاتی را که شما وارد کرده‌اید، در STORE ذخیره شده است و برای خروج می‌توانید گزینه‌ی HOLD را فشار دهید.

شنود تلفن سانترال در مراکز پرجمعیت

دستگاه‌های TDA و TDE در مراکز پرجمعیت راه اندازی می‌شود. دستگاه سانترال پاناسونیک td100 یک نوعی از این دستگاه‌ها است که این دستگاه در سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و تجاری کاربرد گسترده‌ای دارد. این دستگاه پر از امکاناتی است که یکی از آن‌ها شنود به صورت کاملا حرفه‌ای است که برای محیط‌های بسیار شلوغ و پرجمعیت و تماس‌های پرحجم، کاملا کاربردی است. پس از تعیین کلاس مورد نظر برای شنود مکالمات، سربرگ سوم یعنی Extension Feature را کلیک کنید، که برای فعال‌سازی باید آن را بر روی Enable قرار دهید. همچنین در تلفن سخت‌افزاری داخلی‌ها این سه مرحله‌ای که در پایین ذکر شده است را به ترتیب انجام دهید.

آموزش مراحل شنود تلفن پاناسونیک

مرحله‌ی اول: فعالسازی قابلیت شنود صدا در یک کلاس مخصوص

در قدم اول برای شنود مکالمات باید به بخش ۱-۷-۲ در نرم‌افزار برنامه‌ریزی سانترال TDA و TDE مراجعه کرده و تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. این قابلیت به‌شکل پیش فرض روی هیچ یک از کلاس‌ها فعال نیست و برای فعال‌سازی آن باید یکی از کلاس‌های ۱ تا ۶۴ را در نظر بگیرید. ابتدا وارد محیط برنامه‌ریزی می‌شویم و قابلیت شنود مکالمات را در سانترال‌های TDA و TDE برای یک کلاس مخصوص فعالسازی می‌کنیم.

نحوه‌ی فعال کردن شنود تلفن پاناسونیک در یک کلاس از داخلی‌ها: در اولین مرحله وارد قسمت system که در منوی سمت راست است بشوید و سپس گزینه‌ی class of service را انتخاب کنید. گزینه‌ی cos system را که مشاهده کردید انتخاب کنید بعد از آن صفحه‌ای برای شما می‌آید که باید یکی از کلاس‌های شماره‌ی ۱ تا ۶۴ را انتخاب کنید در بالای صفحه منویی دارد به نام extension feature روی این گزینه کلیک کنید. در این پنجره، ستون مربوط به call Monitor برای تمامی کلاس‌ها بر روی Disable قرار دارد و حال می‌توانید گزینه‌ی call monitor را که در منوی بالای صفحه قابل مشاهده است را برای کلاس مورد نظر خود به enable تغییر دهید. در انت‌ها با کلیک روی گزینه‌ی Apply تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید. حالا می‌توانید از شنود مکالمات به صورت کاملا حرفه‌ای استفاده کنید.

شنود تلفن سانترال در مراکز پرجمعیت

مرحله‌ی دوم: اضافه کردن داخلی‌ها به کلاس مورد نظر

در قسمت ۱-۱-۴ نرم‌افزار یا همان تنظیمات داخلی وارد منوی سمت چپ شده و گزینه‌ی extension را انتخاب کنید. سپس call monitor را باید انتخاب کنید. در این بخش لیست تمامی داخلی‌های راه‌اندازی شده بر روی دستگاه نمایش داده می‌شود و می‌توان برای هر کدام از داخلی‌ها، کلاس مورد نظر را که برای شنود برنامه‌ریزی کرده‌اید را تعیین نمایید تا از آن پیروی کنند. هنگامی‌که یک داخلی در کلاسی که قابلیت شنود را برای آن فعال کرده‌اید، قرار گیرد، می‌تواند مکالمات سایر داخلی‌ها را بدون اطلاعشان، گوش دهد. زمانی که این مرحله را هم به خوبی انجام دادید می‌توانید به راحتی گفت‌وگوی انجام شده‌ی بین داخلی‌ها رو بدون آن که آن‌ها مطلع شوند، شنود نمایید.

مرحله‌ی سوم: نحوه‌ی شنود مکالمات سانترال‌های سری TDA و TDE

اگر میخواهید مکالمات داخلی که در حال صحبت کردن با خطوط شهری است را شنود کنید اول از همه باید شماره‌ی داخلی مورد نظر را گرفته و سپس عدد پنج را روی تلفن بزنید، اکنون شما می‌توانید با خیال راحت به مکالمات داخلی مورد نظر خود گوش دهید بدون آنکه مشتری خط شهری متوجه بشود. برای مثال تصور کنید که این قابلیت برای کلاس ۱۰ فعال شده و داخلی ۱۰۵ نیز در این کلاس قرار دارد و اگر داخلی ۱۰۵ بخواهد که مکالمات داخلی ۱۱۰ را شنود کند؛ ابتدا شماره‌ی داخلی ۱۱۰ را بروی تلفن خود شماره گیری می‌کند و بعد از دیدن عبارت BUSY عدد ۵ را وارد کرده و از آن پس می‌تواند با خیال راحت مکالمات را با وضوح بشنود و می‌تواند نحوه‌ی ارتباط داخلی ۱۱۰ را با مشتری مورد بررسی خود قرار دهد.

 

مقاله آمورشی مرتبط برای شما علاقه مندان 👈 راه اندازی موزیک انتظار سانترال

 

آموزش مراحل شنود تلفن پاناسونیک در مراکز کم‌جمعیت

این نوع از تلفن‌ها در مراکز و شرکت‌های کوچک‌تر کاربرد دارد؛ زیرا این تلفن‌ها دارای امکانات کمتری هستند و این تلفن‌ها را طوری طراحی کردن که برای حجم کمتری از تماس‌های روزانه مناسب‌تر باشند. این تلفن‌ها می‌توانند ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری را ساپورت کنند و متاسفانه باید بگوییم که شنود حرفه‌ای مانند شنود سانترال در مراکز پرجمعیت وجود ندارد. اما می‌توان با یک داخلی به صورت کنفرانس، وارد مکالمه‌ی داخلی دستگاه دیگر شد.

اگر در کنار دستگاه سانترال کم ظرفیت ۸۲۴ یا ۶۱۶ خود، از یک تلفن هایبرید مدیریتی نظیر تلفن پاناسونیک مدل KX-AT7730 استفاده می‌کنید؛ می‌توانید با اتصال آن به دستگاه سانترال و طی کردن مراحل زیر، قابلیت شنود را برای آن فعال کنید:
برای فعال کردن این قابلیت می‌بایست اول کلید program و سپس به ترتیب دکمه‌های * و # را فشار دهید.
• رمز عبور دستگاه که صورت پیش فرض ۱۲۳۴ مشخص شده است را بزنید بعد از آن که وارد محیط برنامه ریزی شدید، می‌توانید تنظیمات مورد نظرتان را در دستگاه اعمال کنید.
• تلفن سانترالی را که می‌خواهید به داخلی مورد نظرتان وصل شود را بردارید و با آن کد ۷۳۵۱ را شماره گیری نمایید و در انت‌ها # را فراموش نکنید. در اخر شما باید بتوانید پیغام room monitor ON را مشاهده کنید؛ اکنون این قابلیت برای شما فعال شده است.

برای غیرفعال کردن قابلیت شنود در تلفن سانترال کم‌جمعیت نیز کافیست همان تلفن سانترالی را که از قبل توانسته‌اید به یکی از داخلی‌های مد نظرتان متصل کنید را بردارید و درست مانند قبل که دستگاه را فعال کردید؛ کد ۷۳۵۱ را شماره گیری کرده و بعد از آن # را هم حتما بزنید. اکنون می‌توانید چراغ AUTO-ANS روی صفحه کلید ثابت و بدون تغییر را مشاهده کنید که به شما این پیغام را می‌رساند که در غیرفعال کردن شنود موفق شده اید.

دیدگاهتان را بنویسید