سالیان سال است که انواع تلفن‌ها، بخصوص تلفن‌های ثابت در اکثر خانه‌ها و همچنین مراکز اداری، مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد بسیاری در بین افراد دارند. اما با توجه به کیفیت محصولات در برخی شرایط ممکن است این ابزار پر کاربرد نیز دچار مشکل و ایراداتی شوند که نیاز به تعمیر داشته باشند؛ در برخی موارد می‌توان این ایرادات و مشکلات را در خانه و با ساده‌ترین روش‌ها نیز حل کرد و برای محقق شدن این امر و عیب‌یابی و تعمیر تلفن رومیزی و همچنین بی‌سیم، لازم است در این رابطه اطلاعات جامعی به دست آورده تا این کار را به بهترین نحو انجام دهید.

تعمیر تلفن رومیزی

بیشترین مشکلات رایج خرابی تلفن رومیزی

در عیب‌یابی و تعمیر تلفن رومیزی با این مسئله زیاد روبه‌رو می‌شویم که تلفن به اشتباه به برق وصل شده است و دچار مشکل گردیده است که جزو مشکلات رایج خرابی تلفن رومیزی به حساب می‌آید؛ از دیگر مشکلات رایج می‌توان به شارژ نشدن تلفن، خرابی دکمه تلفن، قطع و وصل شدن صدا، روشن نشدن آن علارغم اینکه شارژ دارد، زنگ نخوردن تلفن و شماره نگرفتن تلفن می‌باشند.

علت قطعی بوق تلفن

قطع شدن بوق تلفن می‌تواند مربوط به مخابرات یا گوشی تلفن باشد، بنابراین بهتر است ابتدا تلفن را با پریز تلفن دیگری نیز امتحان کنید و اگر مشکلی نبود، مطمئن شوید که مشکل از خطوط تلفن است ولی در صورتی که کماکان بوق نمی‌خورد، غیر از خرابی تلفن این احتمال وجود دارد که سوکت پریز نیز دچار مشکل شده باشد.

دلایل خرابی در تعمیر تلفن ثابت

– تلفن دارای نویز و یا بوق ممتد می‌باشد: بروز این مشکل در انواع تلفن‌های رومیزی می‌تواند به علت خرابی سوکت یا کپسولی گوشی تلفن شما باشد.
– مشکل در روشن شدن تلفن‌های رومیزی: بروز این مشکل نیز می‌تواند به علت شکستگی و یا خراب شدن سوکت تلفن شما باشد و البته نوسانات شدید برقی نیز می‌تواند دلیلی بر سوختن برد تلفن‌های رومیزی شده و در نتیجه باعث روشن نشدن آن بشود.
– غیرقابل استفاده شدن و یا از کار افتادن کلیدهای تعبیه شده در تلفن‎‌های رومیزی و بی‌سیم: زمانی این مشکل بروز پیدا می‌کند که ارتباط بین کلیدها و برد گوشی تلفن شما دچار مشکل و یا اختلال شده باشد.
– مشکل در روشن شدن صفحه نمایش انواع تلفن‌های رومیزی و بی‌سیم: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل روشن نشدن صفحه نمایش تلفن‌های رومیزی پارگی فلت‌های تلفن می‌باشد.
به یاد داشته باشید که به طور کلی در برخی شرایط لازم است برای عیب یابی و تعمیر تلفن رومیزی و همچنین بی‌سیم به متخصص و کارشناسان این حوزه مراجعه کرده و در پی دریافت خدمات تخصصی باشید.

علت قطعی بوق تلفن

علت نویز و خش خش تلفن

معمولا این دسته از ایرادات به چندین دلیل ممکن است ایجاد شده باشند که مهم‌ترین آن‎‌ها به شرح زیر می‌باشند:
– از آنجایی که جریان سیم‌های برق بر کیفیت صدا تاثیرگذار هستند، ممکن است به علت نزدیکی سیم‌های برق به سیم تلفن، این مشکل ایجاد شده باشد.
– همچنین ایجاد خرابی یا مشکل در سیم‌های داخلی و ساختمان از جمله گره‌خوردگی، در کیفیت صدای تلفن شما تاثیرگذار است.
– تمام شدن عمر مفید کابل‌های درونی دستگاه نیز می‌تواند از دیگر دلایل ایجاد نویز و یا خش خش در تلفن‌های رومیزی و بی‌سیم باشد.

علت شارژ نشدن تلفن بی‌سیم

قطعا یکی از دلایل پرطرفدار بودن تلفن‌ بی‌ سیم نگهداشتن شارژ و توانایی مجدد شارژ کردن آن‌ها و استفاده بی‌وقفه در مکان‌های مختلف می‌باشد و اگر مشکلی در شارژ آن‌ها ایجاد شود، به نوعی آن‌ها را بلااستفاده می‌کنبد. به طور کلی عوامل مختلف و متعددی سبب به وجود آمدن این مشکل در تلفن‌های بی‌سیم می‌شوند؛ دلایلی مانند:
– اتمام عمر مفید باتری دستگاه
– خرابی سوکت شارژ تلفن بی‌سیم
– مشاهده ایراداتی در پایه دستگاه
– ایجاد مشکل و خرابی در آداپتور دستگاه
برخلاف ظاهر ساده تلفن‌های بی‌سیم به یاد داشته باشید که دارای ساختاری پیچیده بوده و برای عیب‌یابی و تعمیر تلفن بی‌سیم در مواقعی شما نیازمند راهنمایی و تخصص می‌باشید پس در صورت نیاز برای تعمیر تلفن خود، بدون ابزار و مهارت لازم، اقدامی نکنید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

علت شارژ نشدن تلفن بی‌سیم

تعمیر ال سی دی تلفن رومیزی

به طبع یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر تلفن، ال‌سی‌دی و یا همان صفحه نمایش آن می‌باشد که در صورت ایجاد مشکل و یا خرابی در این بخش تقریبا تلفن را غیرقابل استفاده می‌کند. به طور معمول و رایج ایجاد مشکل در صفحه نمایش انواع تلفن‌های رومیزی و حتی در شرایطی تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند ضربه و یا زمین خوردن تلفن بوده باشد که در نتیجه دیگر اطلاعاتی بر روی صفحه‌ی تلفن شما نمایش داده نمی‌شود. برای رفع این مشکل لازم است به تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی و یا فلت‌های تلفن خود اقدام کنید که در شرایطی ممکن است هر دوی این قطعات نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند.

مشکل سوختن تلفن

قطعا اتصال تلفن‌ها به پریز برق یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین کارها در بین افراد بوده است که باعث سوختن قطعاتی مانند ریستورها و ترانزیستورها و برخی از فیوزهای داخلی می‌شود که بعد از این اتفاق لازم است تلفن شما باز شده و پس از بررسی قطعات مشکل‌دار با قطعات سالم و اورجینال توی گردد تا بتوانید مجددا از آن‌ها استفاده کنید؛ در نظر داشته باشید که نفوذ آب به داخل تلفن نیز می‌تواند این مشکل را رقم بزند که در عیب‌یابی و تعمیر تلفن رومیزی و بی‌سیم این مشکل زیاد دیده می‌شود.

تعمیر مدار تلفن رومیزی

همگی ما می‌دانیم که مدار یا همان برد تلفن‌ها مهم‌ترین اصل بوده چرا که با کوچک‌ترین ایراد و یا خرابی در این ناحیه، هرگونه تلفن رومیزی و بی‌سیم از کار خواهد افتاد. در صورت بروز اتفاقاتی مانند برق‌خوردگی و یا حتی آب‌خوردگی تمامی قطعاتی که در مدار تلفن موجود می‌باشند از جمله آی سی، خازن، CPU ممکن است دچار آسیب شده و تلفن غیر قابل استفاده گردد. در این صورت لازم است دستگاه تلفن شما باز گردد و قطعات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز با قطعات اورجینال و اصل تعویض گردد. شاید یکی از ایراداتی که هر شخص به تنهایی و بدون ابزارهای لازم، نمی‌تواند اقدام به تعمیر تلفن‌های رومیزی کند همین مشکل در مدار تلفن‌ها باشد که لازم است برای عیب یابی و تعمیر تلفن رومیزی به فردی ماهر مراجعه کند تا تلفن را بر اثر یک اشتباه کوچک بلااستفاده نکند.

تعمیر مدار تلفن رومیزی

تعمیر زنگ تلفن رومیزی

اگر به هر دلیلی از جمله قرار گرفتن تلفن در وضعیت بی‌صدا، قطعی سیم مخابرات و غیره زنگ نخورد، باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید؛ البته قبل از مراجعه به تکنسین عیب‌یابی و تعمیر تلفن رومیزی و بی‌سیم بایستی مطمئن شوید که ایراد از دستگاه تلفن است یا خطوط و سپس آنچه که لازم است را انجام دهید.

برق خوردگی تلفن رومیزی

در صورت اتصال تلفن به پریز برق، تلفن دچار برق خوردگی می‌شود که می‌تواند به بخش‌های حساس دستگاه آسیب رسانده و موجب سوختگی آن شود، در این صورت بایستی برای تعمیر به تعمیرکاران متخصص مراجعه کرده و نسبت به تعویض قطعات سوخته اقدام نمایید.

سخن نهایی

این روز‌ها در تمامی خانه‌ها و ادارات و محیط‌های کاری از انواع و مدل‌های مختلف تلفن‌ها از جمله رومیزی و بی‌سیم استفاده می‌شود، تنها لازم است از این ابزار پرکاربرد و متداول به خوبی استفاده شود تا در نهایت کمتر دچار مشکل و یا ایرادی گردد. یکی از برندهای به نام و سرشناس ایرانی که امروزه در این حوزه در حال رقابت با سایرین می‌باشد، مجموعه کوشا الکتریک می‌باشد. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم برخی از خرابی و مشکلات در تلفن‌های بی‌سیم و رومیزی را می‌توانید خود به تنهایی و در خانه به راحتی و با کسب اطلاعات انجام دهید اما در نظر داشته باشید که برخی از این مشکلات نیازمند متخصصین برای عیب‌یابی و تعمیر تلفن رومیزی و بی‌سیم می‌باشند.

نوشته شده در تاریخ 1401/10/20

دیدگاهتان را بنویسید