تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک: به جرئت می‌توان گفت اختراع تلفن‌های بیسیم، یکی از مهم‌ترین ابداعات در زمینه تلفن‌های خانگی محسوب می‌شود. تنظیم کردن و فعال‌سازی این گونه از تلفن‌ها، کار سختی نیست و شما می‌توانید به سادگی و با چند دقیقه زمان، آن را حل کرده و از تلفن خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر می‌خواهید تا درباره تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک اطلاعاتی به دست آورده و جزئیات کار با آن را به خوبی یاد بگیرید، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

۱) نحوه فعال‌سازی شماره گیری سریع (Speed Dial) در گوشی‌های پاناسونیک (Talking CID)

قابلیت شماره‌گیری سریع یکی از گزینه‌های خلاقانه و بسیار کاربردی در تلفن‌های خانگی به شمار می‌رود. برای فعال‌سازی این ویژگی شما باید مراحل زیر را به ترتیب طی کرده و آن‌ها را با دقت انجام دهید. برای انجام این کار باید در قسمت منو تلفن دکمه # را فشار دهید. سپس کد ۲۶۱ را شماره‌گیری کرده و در صفحه جدید، گزینه add را انتخاب کنید. در این مرحله شما می‌توانید شماره دلخواه خود را وارد کرده و یا آن را از دفترچه تلفن دستگاه، انتخاب کنید. بعد از انجام این تنظیمات، شما دیگر نیازی به شماره‌گیری کامل نداشته و می‌توانید با کلید میانبر، تماس مورد نظر خود را برقرار کنید.

نحوه فعال‌سازی شماره گیری سریع
نحوه فعال‌سازی کالر آیدی گویا گوشی‌های پاناسونیک

۲) نحوه فعال‌سازی کالر آیدی گویا گوشی‌های پاناسونیک

این قابلیت باعث می‌شود تا زمان تماس، بلندگوهای تلفن شماره فرد تماس گیرنده را به صورت بلند برای شما اعلام نماید. با این روش شما می‌توانید قبل از دیدن صفحه نمایش، از هویت تماس گیرنده اطمینان حاصل کنید. برای فعال‌سازی کالر آیدی در تلفن خود، باید وارد منو شده و دکمه # را فشار دهید. با شماره‌گیری کد ۱۶۲، تنظیمات مربوط به کالر آیدی برای شما نمایان می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه talking caller ID و تغییر آن از off به on، این گزینه را برای تلفن بی‌سیم خود فعال نمایید.

3) تغییر زبان گوشی پاناسونیک

مراحل تغییر زبان تلفن بی‌سیم پاناسونیک، تفاوت زیادی با دیگر تنظیمات آن نخواهد داشت. بعد از ورود به بخش menu، کلید # را فشار داده و کد ۱۱۰ یا ۱۱۲ را شماره‌گیری نمایید. در این بخش با استفاده از کلید‌های جهت بالا و پایین، باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از آن کلید تایید را فشار دهید. خوشبختانه تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک در بسیاری از مدل‌های آن، از زبان فارسی نیز پشتیبانی کرده و گزینه آن را در میان انتخاب‌های شما قرار می‌دهد.

تغییر زبان گوشی پاناسونیک
نحوه فعال‌سازی منشی تلفنی بر روی گوشی‌های پاناسونیک

4) نحوه فعال‌سازی منشی تلفنی بر روی گوشی‌های پاناسونیک

تنظیمات مربوط به فعال‌سازی منشی تلفنی از زیر شاخه answering device قابل دسترسی است. شما با فعال کردن این بخش، قابلیت منشی تلفنی را برای خود فراهم خواهید کرد. کد ۳۳۱ نیز برای فعال یا غیرفعال‌سازی منشی تلفنی در دستگاه تعبیه شده است.

5) مسدود کردن شماره مخاطب

ممکن است در برهه‌های زمانی خاص، شما نیاز داشته باشید تا شماره‌های مشخصی را مسدود کرده و از تماس گرفتن آن‌ها، خودداری نمایید. برای این کار شما باید به روش قبلی صفحه دسترسی به کدها را فعال کرده و بعد از آن، کد ۲۱۷ را شماره‌گیری کنید. پس از آن شما باید شماره مورد نظر خود را در لیست اضافه کرده و اینگونه آن شماره را در بلک لیست خود ثبت نمایید. فعال کردن این حالت تنها برای مزاحمت‌های تلفنی نیست و شما می‌توانید شماره‌های تبلیغاتی و افرادی که برای معرفی محصولات خود با شما تماس می‌گیرند را نیز غیرفعال نمایید.

مسدود کردن شماره مخاطب
فعال‌سازی (Link2Cell) اتصال گوشی همراه به تلفن بی‌سیم

۷) فعال‌سازی (Link2Cell) اتصال گوشی همراه به تلفن بی‌سیم

این قابلیت یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد و جذاب در گوشی‌های بی‌سیم پاناسونیک محسوب می‌شود. با دسترسی به تنظیمات اولیه تلفن بی‌سیم پاناسونیک، شما می‌توانید این ویژگی را فعال کرده و تمامی تماس‌های موبایل خود را به گوشی خانگی خود انتقال دهید؛ برای این کار شما نیاز به شماره‌گیری کد ۶۲۴۱ خواهید داشت. با اتصال بلوتوث گوشی خود به تلفن، می‌توانید تماس‌های خود را به راحتی منتقل کنید.

۸) حذف پیغام ضبط شده

برای حذف پیام‌های ضبط شده و انباشته شده در حافظه تلفن، ابتدا باید وارد منو شده و سپس کلید # را فشار دهید. سپس، با شماره‌گیری کد ۳۰۲ و فشردن کلید تائید، پیام‌های ذخیره شده قدیمی تماما از بین خواهند رفت. انجام این پروسه در مدت زمان‌های مشخص باعث خالی شدن حافظه تلفن شما شده و می‌تواند شما را از سردرگمی در میان انبوهی از پیام‌های ضبط شده قدیمی، خلاص نماید.

حذف پیغام ضبط شده
تنظیم تعداد بوق قبل از پیغام گیر

۹) تنظیم تعداد بوق قبل از پیغام گیر

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که شما می‌توانید با تغییر تنظیمات اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک، تعداد بوق‌های قبل پیغام گیر را نیز به راحتی تغییر داده و آن را شخصی‌سازی کنید. با رفتن به منوی دسترسی آسان و شماره‌گیری کد ۲۱۱، شام به تنظیمات تغییر تعداد بوق دسترسی پیدا کرده و می‌توانید تعداد بوق مد نظر خود را برای تلفن خود، تعریف کنید.

سخن نهایی

انجام این تغییرات در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک امری آسان و بسیار ساده تلقی می‌شود؛ اما مشکلاتی در دنیای تلفن‌ها وجود دارند که حل آن‌ها به این راحتی نبوده و نیاز به حضور متخصصین خواهد داشت. شرکت کوشا الکتریک یکی از مراکزی است که شما می‌توانید برای تهیه بهترین تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، تلفن سانترال و انواع خدمات دیگر به این فروشگاه مراجعه کرده و با مقایسه محصولات و قیمت‌های مختلف، اقدام به خریداری تلفن مورد نظر خود کنید. دیگر زمان آن فرا رسیده تا نگرانی‌ها را درباره تلفن‌های خانگی خود برطرف کرده و به سراغ خرید یا تعمیر تلفن مد نظر خود بروید.

تاریخ انتشار 1401/11/11

دیدگاهتان را بنویسید