تلفن سانترال چیست ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن بیشتر شده است.

فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله ؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید.

دستگاه سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.

ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است.

در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم.

استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند.

اما مفهوم پیشرفت در مبحث سانترال چیست و چه تاثیری بر محیط کاری و ارتباطات دارد؟

این مراکز تلفن مفید مخابراتی بسته به کاربرد مشتریان در بازار موجود هستند و افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره از آنها استفاده می کنند.

مراکز تلفن یا به اصطلاح سانترال ها از گذشته تا به امروز پیشرفت و تحولات زیادی داشته اند، به طوری که امروزه سانترال های تحت شبکه و هوشمند از قوی ترین سانترال های دنیا محسوب می شوند و امکانات بی نظیری را از نظر کیفیت و مدیریت تماس ها در اختیار افراد قرار می دهند.

شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع مرکز تلفن تجاری و غیر تجاری فعالیت می کنند، که در میان آن ها پاناسونیک به دلیل تولید دستگاه های پایدار و با امنیت بالا توانسته است محبوبیت بیشتری در بین شرکت ها و سازمان ها به دست آورد.دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)

کاربرد سانترال چیست ؟

به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست. در ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:

  • امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع
  • ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها
  • امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
  • منشی تلفنی
  • کم شدن هزینه خطوط مخابرات
  • قابلیت انتظار چندین نفر پشت هرخط
  • کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

امکان ارتباط  داخلی رایگان و سریع

سانترال به مثابه ی یک مرکز مخابراتی است که تمامی خطوط مخابراتی را در یک تلفن برای شما جمع آوری می کند. سانترال همچنان می تواند با ایجاد خطوط داخلی متفاوت، کارمندان شرکت را نیز با هم مرتبط کند.

به این ترتیب یک شماره ی اختصاصی داخلی به یک کارمند یا اتاق اختصاص داده می شود که مدیریت شرکت یا هر یک از کارمندان می توانند با گرفتن شماره ی داخلی با آن ارتباط برقرار کنند.

تعداد خطوط داخلی که سانترال به شما عرضه می کند معمولا بیشتر از خطوط تلفنی است که به آن متصل کرده اید. مثلا یک سانترال که ۳ خط شهری به آن متصل می شود می تواند ۸ خط داخلی به شما عرضه کند.

تلفن گویا سانترال چیست ؟

دیگر مزیت تلفن سانترال وجود منشی تلفنی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است. فرقی ندارد که شرکت شما بزرگ است یا کوچک، به هر حال شما بخش های متنوعی دارید که این سیستم شما را از استخدام یک نیروی انسانی بی نیاز می کند.

برای مثال شرکتی که دارای بخش های گوناگونی اعم از بخش فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت داخلی و… است را در نظر بگیرید. با استفاده از منشی تلفنی می توانید تعیین کنید تماس گیرندگان با شماره گیری یک کد مورد نظر به  بخش مورد نظرمتصل شوند.

منشی تلفنی همچنان این امکان را برای مشتریان شما به وجود می آورد تا درصورتیکه اپراتورهای شما در دسترس نیستند پیام و سوالات خود را برای شما ضبط کرده تا هروقت که اپراتورها امکان پاسخ گویی داشتند با آن ها تماس گرفته.

کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

بخش زیادی از هزینه های خطوط تلفن را تماس های غیرضروری اعضای شرکت تشکیل می دهد. به کمک دستگاه سانترال شما می توانید تماس کارکنان خود را با بیرون از شرکت محدود کنید. در این قابلیت شما می توانید تعیین کنید که به طور مثال تماسی با خارج از کشور یا شهرهای دیگر برقرار نشود.

تمامی این قابلیت مدیریت شرکت را درکنترل بهتر هزینه ها کمک می کند و در بلند مدت صرفه جویی قابل توجهی را در پی خواهد داشت. تلفن های سانترال بیش از ۴۰۰ کد دارد که می توانید به هر حالتی که خواستید آن ها را تنظیم کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید