اگر برای تهیه و خرید کابل HDMI به بازار مراجعه کنید، برندهای مختلف و متنوعی از این کابل‌ها را مشاهده می‌کنید که بیشتر آن‌ها نامعتبر و فیک هستند. بسیاری از افراد این کابل را برای ارتباط دستگاه‌های گران قیمت خود تهیه می‌کنند اما متاسفانه ممکن است که یک کابل تقلبی و فیک را به آن‌ها تحویل دهند. در این صورت عملکرد مناسبی از کابل نمی‌بینند و از حداکثر کیفیت خروجی محصول بهره‌مند نخواهند شد. اما راه حل پیشنهادی چیست؟ چگونه بفهیم که کابل انتخاب شده گزینه مناسبی است؟ تفاوت کابل HDMI اصلی با تقلبی در چه مواردی بیان شده است؟

کابل hdmi

تشخیص کابل HDMI با کیفیت

کابل HDMI فقط با استفاده از یک عدد پورت می‌توانند که تصویر و صدا را با کیفیتی فوق العاده انتقال دهند. به همین دلیل در بازار به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نباید به هر محصولی اعتماد کرد. در حقیقت کنوانسیون HDMI Licensing LLC از وجود کابل اچ دی تقلبی به ستوه آمد و تصمیم گرفت که از آن پس تمام کابل‌های اچ دی‌ام ای که تولید می‌شوند، گواهینامه رسمی را دریافت کنند. حال این گواهینامه پس از انجام تست‌های مختلفی همچون همچون پهنای باند قابل پشتیبانی، سطح سیگنال نسبت به نویزها، استانداردهای تصویری مختلف و… به کابل‌های اچ دی تعلق خواهند گرفت.

هر کابلی موفق به دریافت این گواهینامه شود یک کد یا QR روی جعبه آن حک می‌شود و به این صورت است که شما به اصالت و استاندارد بودن کابل پی می‌برید. یک کابل بی‌کیفیت منجر به تداخل سیگنال‌های WI-FI می‌شود، تکنیک HDR را نمایش نمی‌دهد، در ۴K فریم را به صورت پایین نمایش می‌دهد. بنابراین لازم است بدانید که این کابل کابلی دیجیتالی است که فرآیند تولید آن بسیار حساس است بنابراین برای خرید آن به کد QR توجه زیادی داشته باشید تا در آینده از خرید خود پشیمان نشوید.

پیدا کردن مشخصات درست کابل HDMI

پیدا کردن مشخصات درست کابل HDMI

قبل از بررسی تفاوت کابل HDMI اصلی با تقلبی بایستی بدانید که یک کابل خوب چه مشخصاتی دارد. مشخصات هر کابل HD در اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی قابل مشاهده هستند. بنابراین توجه کنید اگر مشخصات روی جعبه و با مشخصات واقعی کابل و عملکرد آن متفاوت بود، نوعی کلاهبرداری انجام شده است. گاهی اوقات ممکن است کار شما با ورزنی همچون ۱.۴ به خوبی انجام شود اما فروشنده ورژن‌های بالاتر را به شما پیشنهاد می‌کند، در این صورت پول بیشتری را دریافت خواهد کرد عملا عملکرد بهتری نخواهید دید. یک کابل خوب عملکرد خیلی خوبی از خود ارائه می‌دهد چرا که با مواد اولیه باکیفیتی ساخته شده است و در این حال افت کیفیت در آن مشاهده نمی‌شود یا به مراتب کمتر است.

در حقیقت در ساختار بعضی از این کابل‌ها از شیلد استفاده شده یا دارای کانکتور طلایی هستند تصویر باکیفیتی از آن‌ها مشاهده می‌کنید که دچرا قطعی نمی‌شود. اگر به دنبال کیفیت هستید حتما برندهای معتبر را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی کوشا الکتریک یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که کابل‌های اچ دی را یا کیفیتی فوق العاده به همراه قیمتی مناسب به مشتری ارائه می‌دهد. تمام هدف این مرکز فروش این است که محصولات باکیفیتی را به مشتریان ارائه دهد و در همین جهت رضایت آن‌ها را جلب کند.

تاثیر برند در کیفیت کابل HDMI

کابل‌های اچ دی‌ام ای از نظر کیفیت به دو دسته اصلی دسته‌بندی می‌شوند. دسته اول همان برندهای مطرح خارجی هستند که از نظر کیفیت حرف اول را می‌زنند از جمله آن‌ها برندهایی همچون Aten، Orico، Baseus را می‌توان نام برد. اما دسته دوم این کابل‌ها در کشور چین تولید به سفارش تجار داخل کشور تولید می‌شوند که از جمله این برندها می‌توان TSCO، P-NET، k-NET و… را نام برد. از نظر رزولوشن‌های پایین یا متراژ کم تفاوت آن چنانی در این کابل‌ها دیده نمی‌شود. اما اگر به دنبال کیفیت بالا با متراژ بالا هستید پیشنهاد می‌کنیم برندهای خارجی موجود در دسته اول را تهیه کنید.

تفاوت کابل HDMI اصلی با تقلبی

مشکل کابل HMDI ارزان در چیست؟

شاید قیمت‌های ارزان و کم شما را وسوسه کند مخصوصا زمانی که بایستی در مسافت طولانی از یک محصول استفاده کنید. در این جا به همان اندازه که طول کابل بیشتر باشد قطعا هزینه آن بیشتر خواهد بود. اما بهتر است بدانید که مشکلات زیادی ممکن است در انتخاب کابلی ارزان و بی‌کیفیت وجود داشته باشد. عیب‌یابی مشکل وقت‌گیر و ناامید کننده است. در این زمان اگر کابلی باکیفیت تهیه کنید به احتمال زیاد با این مشکل روبه‌رو نخواهید شد اما یک کابل ارزان قطعا این مورد را به دنبال دارد. یا این که ممکن است با مشکلات مختلفی همچون سوسو زدن یا خاموشی ناگهانی روبه‌رو شوید یا پیغام ارور را دریافت کنید. و این به این معنا است که دستگاه منبع یا تلویزیون به درستی قادر به برقراری ارتباط نیست چرا که کیفیت کابل در حد مطلوب نیست. بنابراین سعی کنید یک بار هزینه کنید اما درست، با خرید کابلی باکیفیت در طولانی مدت از آن بهره ببرید.

تشخیص کابل hdmi اصل

تفاوت کابل HDMI اصلی با تقلبی در یک نگاه کلی

تفاوت‌های کابل HDMI اصلی با تقلبی عبارت‌اند از:
1. مشخصات فنی و عملکرد کابل با مشخصات درج شده روی جعبه و بسته‌بندی کابل یکی نیست.
2. یک کابل hmdi اصلی دارای کد QR است یعنی توانسته گواهینامه استاندارد بودن را دریافت کند.
3. برندهای برتر خارجی کابل HDMI اصل را تولید می‌کنند چرا که از بهترین مواد اولیه برای تولید آن‌ها استفاده شده است.
4. کابل‌های اصل به مراتب قیمت بالاتری دارند و در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند.
5. کابل‌های اصلی اچ‌دی‌ام‌ای دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای هستند و در فواصل طولانی می‌توان از آن‌ها بهره برد.

سخن نهایی

تفاوت کابل HDMI اصلی با تقلبی را بررسی کردیم امیدوارم که به اطلاعات کامل و جامعی رسیده باشید و بهترین انتخاب را داشته باشید. حتما برای خرید این محصولات به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از اصل بودن آن‌ها مطمئن شوید. فروشگاه اینترنتی کوشا الکتریک ارائه دهنده بهترین کابل‌های اچ دی است و رضایت مشتری را در اولویت کارهای خود قرار داده است؛ بنابراین با اطمینان خاطر مراجعه کنید.

تاریخ انتشار 1401/04/07

دیدگاهتان را بنویسید