تلفن سانترال

از گذشته تا به امروز استفاده از ارتباطات تلفنی رایج بوده است و یک را بسیار مهم برای قرار کردن ارتباط مابین مشتریان و یک مجموعه کاری بوده است. در واقع در محیط‌های کاری از تلفن‌های سانترال استفاده می‌شود و دیگر از تلفن‌های ساده و معمولی استفاده می‌نمی‌شود؛ لذا تفاوت تلفن سانترال و ثابت یک یا دو مورد نیست. اصولا تلفن سانترال یک سیستم تلفن تجاری است که این قابلیت را دارد که چند خط به آن متصل شوند. تلفن‌های سانترالی که طراحی می‌شوند از دو کلید PBX و KTS برخوردارند و امکان تقسیم کردن خطوط و ایجاد منشی تلفنی با استفاده از این دستگاه‌ها امکان پذیر است. کاربرد اصلی تلفن‌های سانترال مدیریت خطوط تلفن است.

نحوه عملکرد تلفن سانترال

برای مثال تصور کنید که در یک اداره چند کارمند هست که هر کدام در بخش‌های مختلف، وظایف مختلفی بر عهده دارند. در این صورت اگر از منشی تلفنی استفاده نشود، اگر به هر کدام از کارمندان یک تلفن مجزا بدهید، و اگر نیاز باشد که با یکی از کارمندان تماس حاصل شود، در این صورت لازم است که به او شماره تلفن بدهید و یا این که آن کارمند را صدا کنید؛ که این کار اصلا منطقی و پسندیده نیست. اما در صورتی که از تلفن سانترال استفاده شود، این چنین مشکلی وجود نخواهد داشت؛ چرا که به هر کارمند یک کد و خط روی تلفن داده می‌شود، که اگر نیاز باشد با یکی از کارمندان تماس برقرار کنید به راحتی کد آن را وارد کرده و تماس حاصل می‌شود. اگر می‌خواهید تماس‌های داخلی رایگان برقرار کنید می‌توانید از این تلفن‌ها استفاده کنید.   

تلفن سانترال

مزایای تلفن سانترال

اگر در یک محیط کاری و تجاری و … از تلفن سانترال استفاده شود قطعا قابلیت‌ها و مزیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این دستگاه تلفن مزیت‌هایی همچون موارد زیر شامل حال کاربران می‌شود:
 با استفاده از کدهای قابل برنامه ریزی تمام تماس‌ها کاملا مدیریت می‌شوند؛ در واقع با استفاده از دستگاه سانترال این امکان برای شما فراهم می‌شود که با استفاده از کدهای قابل برنامه ریزی، تماس‌های خارج از مجموعه را به صورت دلخواه مسدود نمایید. با این کار هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
 ارتباطات داخل مجموعه بسیار آسان می‌شوند؛ با استفاده از این دستگاه تمام تماس‌های داخل مجموعه به صورت رایگان و با بهترین کیفیت بر قرار می‌شوند.
 راه اندازی اپراتور گویا مزیتی منحصر به فردی است؛ با استفاده از این قابلیت شما هیچ تماسی را از دست نمی‌دهید، چرا که تماس‌ها نوبت دهی می‌شوند و به نوبت به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.
 می‎توانید برای کسب و کار خود، پیام خوش آمدگویی را سفارش کنید؛ در واقع برای پیام خوش آمدگویی و راهنمایی کاربر می‌توانید صدای دلخواه خود را ضبط کنید.

تلفن ثابت

تلفن ثابت

و اما تلفن ثابت یک روش بسیار مناسب دیگر برای برقراری ارتباط است، در واقع این تلفن‌ها را در کارخانجات، منازل، ادارات و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از تلفن ثابت هزینه‌ها بسیار کاهش می‌یابند و سسرویس‌های جانبی اینترنتی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. اساسا تلفن‌های ثابت از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تلفن‌های همراه دارند به همین دلیل می‌توان آن‎ها را بین سر و شانه خود قرار داد و به‌راحتی کارهای دیگر را انجام داد. اصولا نسبت به تلفن‌های جدید و مدرنی همچون سانترال، این تلفن‎ها به کاربران حداقل امکانات و ظرفیت را ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از تلفن ثابت

استفاده از تلفن‌های ثابت همانند تلفن سانترال مزیت‌های مخصوص خود را دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • پرداخت هزینه بر اساس میزان استفاده از تلفن خواهد بود؛ یعنی مبلغی بیشتر پرداخت می‌شود نه کمتر.
  • نصب و نگهداری بسیار آسان است.
  • کاهش تعرفه‌های تماس
  • امکان جا به جایی خطوط تلفن در هر جا
  • پشتیبانی دائم از تمام نقاط کشور
  • نحوه استفاده آسان و …

تفاوت تلفن سانترال و ثابت

گفتنی است که تلفن‌های سانترال برای شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های بزرگ طراحی و تولید شدند چرا که تلفن‌های معمولی این قابلیت را نداشتند که حجم بالایی از تماس‌ها را برقرار کنند؛ با تولید تلفن‌های سانترال این مشکل به راحتی حل شد. اصلی‌ترین تفاوتی که بین این تلفن‌ها دیده می‌شود “امکان مدیریت ارتباط” است. با استفاده از تلفن‎های سانترال می‎توان تمام تماس‎ها را مدیریت کرد اما این قابلیت در تلفن‌های معمولی وجود ندارد. در واقع تلفن‎های سانترال امکانات بسیار بالاتری را به کاربران ارائه می‎دهند؛ یعنی تلفن‌های سانترل به زمان سنج مجهز هستند در صورتی که تلفن‌های ثابت این قابلیت را ندارند. تلفن‌های سانترال را می‎توان برنامه ریزی کرد اما تلفن‌های معمولی را نمی‎توان برنامه ریزی کرد. یک قابلیت دیگری که در تلفن‎های سانترال دیده می‎شود این است که به هدست متصل می‌شوند.

سخن نهایی

در نهایت می‎توان گفت که با استفاده از تلفن‌های سانترال می‎توان به آیفون متصل شد و امکان پاسخگویی فراهم خواهد بود اما چنین قابلیتی در تلفن‌های معمولی دیده نمی‎شود؛ به همین دلیل تلفن‌های سانترال برتر از تلفن‌های معمولی‌‌اند. ممنون از این که در مقاله تفاوت تلفن سانترال و ثابت با کوشا الکتریک همراه بودید. در صورت داشتن هرگونه سوال، پرسش خود را کامنت کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

نوشته شده در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید