ترمیتال برق چیست

انواع ترمینال برق: بلوک‌های ترمینال مخابراتی برای تغذیه تخته‌ها که از اتصالات پرس مخصوص KYOCERA استفاده می‌کنند و نیازی به لحیم کاری ندارند. کابل‌ها را می‌توان با پیچ نصب کرد.

پایانه‌ها به انتقال جریان در سراسر سیستم الکتریکی کمک می‌کنند. پایانه‌ها سیم و کابل شما را به تجهیزات مختلف متصل می‌کنند؛ با انجام این کار، آن‌ها اتصالات محکم و مطمئن ایجاد می‌کنند که سیستم الکتریکی شما را به هم متصل می‌کند؛ بدون پایانه‌ها، تکیه بر یک سیستم الکتریکی بدون لحیم کاری یا استفاده از روش دیگر دائمی بسیار دشوار خواهد بود. ترمینال برق انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد تغییرات در سیستم را ارائه می‌دهند.

ساخت و ساز‌های مقاوم، ترمینال‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای اداره محیط‌های سخت تبدیل می‌کند.
آن‌ها قابلیت اطمینان طولانی مدت را ارائه می‌دهند تا بدانید سیستم برقی شما حتی در سخت‌ترین شرایط محیطی نیز دوام می‌آورد. نکته‌ای که برخی افراد به آن توجه نمی‌کنند، اهمیت انتخاب ترمینال صحیح است. شاید برایتان عجیب باشد که داشتن ترمینال مناسب برای کار مورد نیاز چقدر مهم است.

ما در این قسمت به معرفی انواع ترمینال برق می‌پردازیم تا برای انتخاب‌تریمنال‌ها دچار مشکل نشوید. با توجه به گستردگی و انواع مختلف این ترمینال‌ها انتخاب گاهی دشوار است. از طریق آشنایی با انواع ترمینال برق می‌توانید انتخابی مطمئن داشته باشید؛ همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره پیرامون انواع ترمینال مخابراتی از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با کارشناسان ما در تماس باشید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.

انواع ترمینال برق

اهمیت انتخاب نوع مناسب ترمینال برای کار را نمی‌توان نادیده گرفت. هر کدام از‌تریمنال‌های برق دارای برتری خاصی در موقعیت یا محیط خاص هستند.؛ به‌همین دلیل ترمینال‌ها دارای طرح‌ها و انواع مختلف هستند.
استفاده از مدل نامناسب ترمینال می‌تواند منجر به یک مشکل ساده مانند عدم عملکرد مناسب شود، یا می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی یا خرابی موتور شود.
دانستن نحوه انتخاب پایانه صحیح یک مهارت اساسی است.

ترمینال برق پیچی

ترمینال ریلی

یکی از انواع ترمینال برق است و برای طراحی و ساخت انواع تابلو برق استفاده می‌شود. این وسیله به‌صورت کشویی طراحی شده و به‌صورت مدولار طراحی شده است. ترمینال‌های روی ریل را می‌توان اضافه یا کم نمود. این ترمینال‌ها در مدل‌های دو طبقه، مفتولی و فشاری و ریلی فیوز‌دار طراحی و تولید شده است.

ترمینال فلنج دار

تریمنال فلنج دار دارای دو شاخه به سمت بالا است که قابلیت چرخیدن دارند و یک فلنج ایجاد می‌کند. این فلنج طوری طراحی شده است که به راحتی می‌تواند‌ اشیا را در برگیرد و به آن متصل شود؛ در نتیجه ترمینال فلنج‌دار در محل خود ثابت نگه داشته می‌شود و احتمال لغزش یا قطع اتصال را کاهش می‌دهد.
در صورتیکه در آینده تغییراتی ایجاد کنید یا با یک ترمینال دیگر کار کنید که قبلاً چندین تجهیز روی آن نصب بوده است، می‌توانید از این ترمینال استفاده کنید.

ترمینال شاخه‌ای

این ترمنیال‌ها مطابق با استانداردی‌های ملی و بین‌المللی طراحی شده است و دارای ولتاژ ۴۰۰ ولت است. حدود جریان ۷۶ آمپر را از خود عبور می‌دهد و یکی از پر‌مصرف‌ترین مدل‌های ترمینال برق است. این ترمینال‌ها دارای طراحی مانند شاخه هستند و دارای سلول ورودی و خروجی است. این ترمینال‌ها به‌صورت سلول‌های شاخه‌ای قرار دارند و می‌توانند از هم جدا باشند. رنگ بدنه به صورت طوسی است و جنس آن از پلی آمید ساخته شده است و در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند.

ترمینال برق شاخه ای

ترمینال چنگالی

پایانه‌های چنگالی شبیه پایانه‌های حلقه‌ای هستند با این تفاوت که برای قطع سریع و آسان طراحی شده‌اند؛ در برخی موارد، شما نمی‌توانید یک مهره را از گل پیچ جدا کنید یا فضای بسیار کمی‌برای کار دارید. این‌ها انواع موقعیت‌هایی هستند که پایانه‌های چنگال برتری دارند. در حالیکه پایانه‌های حلقه باید روی ناودان بچرخند، پایانه‌های چنگال فقط باید با پیچ مخصوص متصل شود؛ این بدان معناست که می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به حذف کامل مهره از یک پیچ نصب کرد. شما به سادگی مهره را شل کرده، چنگال را زیر مهره بکشید و دوباره محکم کنید. این امر به‌ویژه زمانی مفید است که یک میله بار دارای چندین سیم از قبل متصل شده باشد. به این ترتیب دیگر نیازی به حذف چیزی ندارید تا راه برای پایانه‌های اضافی ایجاد شود. پست مخابراتی نیز عملکردی مانند ترمینال چنگالی دارد.

ترمینال پیچی

این‌ها احتمالاً رایج‌ترین پایانه‌هایی هستند که در یک سیستم الکتریکی معین و به‌دلایل خوب پیدا می‌کنید. پایانه‌های حلقه یک اتصال محکم و بدون احتمال لغزش یا قطع اتصال ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ترمینال‌های حلقه در صورت نیاز براحتی جدا می‌شوند. آن‌ها به‌راحتی روی یک ناودان میلغزند و با استفاده از مهره در محل خود قفل می‌شوند. به نظر می‌رسد به اندازه کافی ساده است. حقیقت این است که پایانه‌های حلقه مناسب هستند، مخصوصاً اگر با میله‌های گذرگاه یا اتصال دهنده‌های تغذیه سر و کار دارید؛

هنگام انتخاب ترمینال حلقه مناسب برای شغل خود به سه نکته توجه کنید:

» ابتدا باید سیم سنج خود را بشناسید.

» دوم، شما باید اندازه گل پیچ را برای اتصال به آن بدانید و در نهایت، باید تعیین کنید که کدام نوع عایق برای محیطی که در آن نصب می‌کنید مناسب‌تر است.

گاهی اوقات ممکن است پایانه‌های حلقه نیاز به سفت شدن مهره داشته باشند، به‌ویژه در محیطی که ارتعاشات مداوم را کنترل می‌کند. آن‌ها در هر شرایطی‌ ایده آل هستند و متداول‌ترین نوع ترمینال هستند.

ترمینال ریلی فیوز دار

این ترمینال از با کیفیت‌ترین و بهترین مدل ترمینال است و می‌تواند مانند فیوز کوچک از جنس شیشه استفاده شود. در صورت بالا رفتن جریان برق، قطعه‌ای که در این ترمینال قرار دارد، ذوب شده و جریان مدار قطع می‌شود. ترمینال ریلی فیوز‌دار برای جریان‌های آنالوگ و دی سی استفاده می‌شود. این مدل ترمینال دارای قیمت بالاتری است.

ترمینال سرامیکی

ترمینال سرامیکی در انواع مختلف تهیه و تولید می‌شود و به‌صورت تک خانه تا چهارخانه تولید و عرضه شده است و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ همچنین برای عایق‌بندی نیاز به حرارت بالا دارد. در ولتاژ‌های مختلف ۶ و ۱۶ و ۲۵ و ۵۰ آمپر تولید شده است. برای ساخت چراغ‌های روشنایی نیز این ترمینال استفاده می‌شود.

ترمینال برق فیوزخور
سخن نهایی

ممنون از این که در مقاله انواع ترمینال برق با کوشا الکتریک همراه بودید. در صورت داشتن هرگونه سوال، پرسش خود را کامنت کنید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

نوشته شده در تاریخ 06 تیر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید