فعال کردن و راه­­­ اندازی موزیک انتظار سانترال در کسب و کار­ها کاربردهای زیادی دارد. با تنظیم موسیقی HOLD در سانترال، می توانید شرایطی را ایجاد کنید که در زمان تماس فردی، برای او موزیکی پخش شود و تماس در حالت aHOLD قرار گیرد و قطع نشود. این موزیک انتظار می‌تواند صرفا یک آهنگ ساده باشد یا اینکه توضیحاتی ضبط شده را برای شنوندگان پخش کنید تا در مورد نیازشان، راهنمایی شوند؛ یا اینکه اهداف تبلیغاتی داشته باشد.

کاربرد راه اندازی موزیک انتظار سانترال

در بسیاری از کسب و کارها که نیاز به پشیبان یا فردی برای پاسخگویی به تماس گیرندگان وجود دارد به کار بردن قابلیت خاص راه­اندازی موزیک انتظار تلفن سانترال، کار پاسخگویی را ساده و راحت­تر می­کند.

امکان دارد شرایطی پیش بیاید که هنگام صحبت با مشتری، فرد دیگری تماس بگیرد در این مواقع برای پاسخگویی پشتیبان مجبور می­شود مکالمه فعلی را در حالت HOLD قرار دهد در این حالت تماس گیرنده قبلی صدای مکالمه را نمی­شنود و فقط صدای موزیک انتظار برای او پخش می­شود.

گاهی شرکت یا مجموعه روند دیگری را پیش می­گیرد. زمانی که نیاز به شرح خدمات مجموعه برای تماس گیرندگان احساس شود مجموعه آن را در قالب یک فایل صوتی ضبط می­کند و به صورت موزیک انتظار پخش می­کند. با توجه به نیاز، شرایط و نوع کار متفاوت این قابلیت­ها فعال و اجرا می­شوند.

کاربرد راه اندازی موزیک انتظار سانترال

این نوع تلفن­ ها به طور پیش فرض موزیک انتظار دارند اگر موزیک انتظار مورد پسند مجموعه نباشد، در مدل سانترال 824 این امکان وجود دارد که دستگاه موزیک انتظار به تلفن متصل گردد به این ترتیب کاربران می­توانند قابلیت پخش انواع موزیک انتظار را در سانترال داشته باشند. حتی می­توان هنگام پخش موزیک سانترال، پیام­های تبلیغاتی برای مشتریان پخش کرد.

آموزش قدم به قدم راه اندازی موزیک انتظار سانترال

برای راه­ اندازی موزیک انتظار در سانترال مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  • ابتدا تلفن را به سانترال متصل کنید.
  • برای اینکه بتوانید سانترال را برنامه ریزی کنید ابتدا باید سیم تلفن را به داخلی (JACK01) سانترال متصل کنید.
  • اکنون کلید PRGRAM را بزنید و سپس کلید (*#) را در صفحه کلید تلفن وارد کنید.
  • با وارد کردن پسورد سانترال که به صورت پیشفرض 1234 است وارد مرحله برنامه ریزی شوید.
  • در این مرحله کد 111 (کد مربوط به موزیک HOLD) را در تلفن وارد کنید. حالا می­توانید به قسمت برنامه­ریزی موزیک انتظار در حالت داخلی و خارجی وارد شوید.
  • بعد از وارد کردن کد 111 عبارت MUSIC HOLD در صفحه تلفن نمایش داده می­شود.
  • اکنون با فشردن گزینه SP_PHONE به بخش انتخاب گزینه­ها وارد شوید.
  • حالا عبارت INTERNAL روی نمایشگر نمایان می­شود.
  • در قسمت انتخاب گزینه­ ها شماره گیر جک داخلی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • برای استفاده از موزیک انتظار در حالت خارجی کلید AUTO ANS را بفشارید.
  • با فشردن کلید AUTO ANS حالت پخش موزیک انتظار به حالت EXTERNAL در می­آید. با انتخاب این گزینه سانترال موزیک خارجی پخش خواهد­شد.
  • در قسمت STORE می­توانید تمام اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید.
  • سپس با فشردن کلید HOLD خروج از برنامه را بزنید.

آموزش قدم به قدم موزیک انتظار برای داخلی ها

نحوه پخش تبلیغات در موزیک انتظار سانترال

گاهی کسب و کارها ترجیح می­دهند به جای پخش موزیک سانترال در زمان انتظار مشتریان جهت پاسخگویی، پیام­های تبلیغاتی پخش شود.

برای اینکه بتوانید پیام­های تبلیغاتی به جای موزیک سانترال پخش کنید باید دستگاهی را که قابلیت پخش داشته­ باشد را به سانترال وصل­کنید. به منظور انجام این کار درپوش سانترال را باز کنید و فیش دستگاه را به خروجی EXT MUSIC سانترال وصل کنید.

پیش از فعالسازی پخش تبلیغات حتما حالت موزیک انتظار را در قسمت برنامه ­ریزی که پیشتر توضیح دادیم؛ روی حالت EXTERNAL قرار­دهید.

بعد از انجام موارد گفته­ شده دستگاه سانترال پیام انتخاب شده شما را برای تماس گیرندگان پخش ­می­کند.

آموزش قدم به قدم راه اندازی موزیک انتظار سانترال

نحوه راه اندازی موزیک انتظار سانترال برای داخلی ها

اگر مجموعه ­ای خواستار این باشند که برای داخلی­ ها هم موزیک انتظار پخش­ شود، چنین قابلیتی وجود ­دارد. در صورتیکه یک مجموعه قصد داشته باشد از قابلیت پخش موزیک سانترال برای داخلی­ ها استفاده­کند، موزیک انتظار به وسیله اسپیکر برای آنها پخش می­شود. صدای انتظار می­تواند رادیو یا موزیک باشد که با فعال­سازی کد مربوطه برای داخلی­ ها راه­ اندازی می­شود.

آموزش قدم به قدم موزیک انتظار برای داخلی ها

  • در اولین قدم کلید PROGRAM را بزنید پس از وارد شدن در قسمت PROGRAM کلید (*#) را در صفحه کلید تلفن وارد­کنید.
  • این بخش دو حالت DISABLE و ENABLE دارد که به منظور فعال کردن قابلیت موزیک انتظار باید در حالت فعال تنظیم شود. می­توانید با فشردن کلید AUTO ANS حالت فعال را انتخاب کنید.
  • در قسمت STORE وارد شوید و تمام تنظیمات را ذخیره کنید.

نحوه شنیدن صدای موزیک انتظار روی اسپیکر

می­توانید با قرار دادن قابلیت شنیدن صدای موزیک روی اسپیکر، صدای موزیک یا رادیویی متصل شده به سانترال را برای کاربران پخش کنید. اگر قصد فعالسازی این قابلیت و شنیدن صدای موزیک روی اسپیکر را دارید، پس از اینکه مراحل فعال سازی را انجام دادید، کد 626 را وارد کنید سپس کلید 1 را در تلفن بزنید. بعد از انجام این مراحل صدای موزیک انتظار سانترال در تلفن پخش خواهد شد و به منظور غیرفعال سازی این قابلیت کلید 1 را مجدد در تلفن بفشارید.

دیدگاهتان را بنویسید