آموزش آپدیت سانترال :دستگاه‌های سانترال همانند دیگر تجهیزات ارتباطی که در اختیار داریم از جمله گوشی موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ نیاز دارند تا هر چند مدت یکبار آپدیت شده و با امکانات جدید از آن‌ها بهره‌برداری شود. به طور کلی آپدیت کردن هر دستگاهی باعث می‌شود تا بتوان از امکانات آن به بهترین نحو استفاده کرده و باگ‌های احتمالی موجود در دستگاه با هربار آپدیت کردن تا حدود زیادی از بین می‌روند. قبل از پرداختن به آموزش آپدیت سانترال خوب است تا با دستگاه سانترال و کاربرد آن آشنا شویم.

خرید تلفن سانترال و تلفن رومیزی با ضمانت اصل کالا

دستگاه سانترال چیست؟

به طور کلی به دستگاهی که ارتباط بین همکاران را برقرار کند و باعث بهبود روند کارها شود مرکز تلفن یا سانترال گفته می‌شود. دستگاه سانترال یکی از پرکاربردترین تجهیزات ارتباطی ساخت شرکت پاناسونیک است که یک شبکه تلفن خصوصی است و به منزله مخابرات است. در واقع دستگاه سانترال همانند یک مرکز مخابراتی عمل می‌کند و در ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از این دستگاه، برای مدیریت دقیق تماس‌های تلفنی خود استفاده می‌کنند. برنامه ریزی سانترال توسط کامپیوتر صورت گرفته و بهترین وسیله برای رفع نیاز مراکز بزرگ همچون ادارات و شرکت‌ها است. از طریق این دستگاه امکان ارتباط کارمندان داخل مرکز مورد نظر با همدیگر وجود دارد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و رونق انواع مختلفی از کسب و کارها، استفاده از سانترال افزایش یافته است. با استفاده از سانترال می‌توان به بهترین شکل تماس‌های ورودی را مدیریت کرده و به توسعه کسب و کار خود کمک کنید. دستگاه سانترال بسته به مدل و آپدیت آن، ممکن است از امکانات مختلفی همچون امکان تبدیل پیام صوتی به متنی و بالعکس برخوردار باشد.

کاهش هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی در کسب و کارها از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه سانترال است. فرقی ندارد که صاحب کسب و کار بزرگی هستید و یا در حال اداره کردن شرکت کوچکی باشید، به هرحال برای مدیریت بهتر تماس‌ها و ارتباط با مشتریان به چندین خط تلفن نیاز دارید. بنابراین استفاده از سانترال و آموزش آپدیت سانترال برای همه افرادی که با آن سر و کار دارند الزامی است.

از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه سانترال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• قابلیت برقراری ارتباط داخلی بین بخش‌های مختلف به صورت رایگان
• ارتباط سریع و آسان مشتریان با اپراتور مربوطه
• قابلیت استفاده از منشی تلفنی
• کاهش هزینه‌های برقراری ارتباط
• امکان انتظار چندین نفر پشت خط
• کنترل و نظارت دقیق بر خطوط

دستگاه سانترال

ارتباط با کارشناسان فروشگاه کوشا الکتریک جهت سهولت در فرآیند خرید و ثبت سفارش 

02133933878 📞  02133914217 📞

مشخص کردن ورژن دستگاه سانترال

قبل از شروع به اموزش آپدیت سانترال باید بدانیم ورژن دستگاه از نوع TDA است یاTSE. مشخص کردن ورژن دستگاه برای دانلود فایل آپدیت مربوط به نوع ورژن سانترال اهمیت دارد. برای این کار باید توسط USB به دستگاه سانترال متصل شد و وارد بخش نرم‌افزار آن شویم. سپس در بخش SLOT بر روی Summary کیک کرده و ورژن دستگاه یا همانmpr نصب شده بر روی آن را مشاهده می‌کنیم. همچنین در این بخش می‌توانید ورژن تمام کارت‌های نصب شده بر روی سانترال را مشاهده کنید.

نحوه بک آپ گیری از اطلاعات دستگاه سانترال

قبل از آموزش آپدیت سانترال لازم است تا برای اطمینان از حفظ اطلاعات تماس‌های ورودی و خروجی از دستگاه، بک آپ گیری انجام دهید.
• از سربرگ بالای نرم‌افزار دستگاه، قسمت utility را انتخاب کنید.
• از بین گزینه‌های نمایش داده شده، file transfe PBX to PC را انتخاب کنید.
• از بین فهرست نشان داده شده که مربوط به فایل‌های پرایوت دستگاه است فایل DDSYS را انتخاب کنید. این فایل حاوی تمام برنامه‌ریزی‌های دستگاه می‌باشد.
• بر روی DDSYS کلیک کرده و گزینه transfer را انتخاب کنید.
• مسیری را انتخاب کرده و آن را نام‌گذاری کنید و از دستگاه و برنامه‌های آن بک آپ گیری کنید.

آپدیت سانترال

آپدیت سانترال

پس از ذخیره کردن اطلاعات فایل DDSYS به راحتی میتوانید با دانلود فایل پرایوت آموزش آپدیت سانترال را دنبال کنید.

• برای آپدیت دستگاه سانترال ابتدا رم دستگاه را جدا کرده و به کامپیوتر یا لپ تا خود متصل نمایید.
• فایل پرایوت دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
• فایل جدید را در رم دستگاه جایگزین فایل پرایوت قبلی کنید. دقت کنید که بهتر است فایل پرایوت قبلی را در پوشه‌ای داخل سیستم ذخیره کنید تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل در طی   مراحل آپدیت، بتوانید از فایل قبلی استفاده کنید.
• رم را پس از انتقال فایل پرایوت جدید، از سیستم جدا کرده و به دستگاه سانترال متصل کنید.
• با این کاردر نهایت کار آموزش آپدیت سانترال تا حدودی انجام شده است، اما هیچگونه برنامه و اطلاعاتی بر روی دستگاه شما وجود ندارد. در این حالت دستگاه به تنظیمات پیش فرض بازگشته است و لازم است تا فایلی که از آن بک آپ گرفته بودید دوباره روی دستگاه راه اندازی شود.

آموزش آپدیت سانترال

بازگردانی بک آپ

پس از آموزش آپدیت سانترال، برای استفاده از اطلاعات و تنظیمات ذخیره شده قبلی، لازم است تا فایل حاوی اطلاعات قبلی یا همان بک آپ را روی دستگاه سانترال پیاده کنید.

• وارد قسمت utility شده و گزینه file transfer PC to PBX را انتخاب کنید.
• روی فایل بک آپ دابل کلیک کرده و فایل را روی دستگاه قرار دهید.
• پس از این کار لازم است تا دستگاه با فایل جدیدی به نام DDSYS-S بالا بیاید تا کانفینگ قبلی اجرا شود.
• از قسمت utility روی ریست سیستم کلیک کرده و دستگاه را ریست میکنیم.
• در این مرحله نیازی به بک آپ گیری نبوده و بر روی skip کلیک می‌کنیم.
• در مرحله بعدی پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که باید در آن تعیین کنیم که فایل جدید DDSYS-S جایگزین فایل DDSYS شود.
• بعد از ریست کردن دستگاه، برنامه‌ریزی و اطلاعات قبلی بر روی دستگاه اجرا خواهند شد.
• اکنون کار بک آپ گیری و آپدیت دستگاه سانترال به اتمام رسیده و می‌توان از دستگاه استفاده کرد.

اهمیت آپدیت کردن دستگاه سانترال

• از کار افتادن کارت کالر آیدی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که به دلیل قدیمی بودن برنامه دستگاه سانترال ممکن است با آن مواجه شوید. در این حالت شماره مشتریانی که با مرکز مورد نظر تماس میگیرند نمایش داده نخواهد شد. این مشکل مربوط به خطای نرم‌افزاری بوده و اکثر مواقع با آپدیت سانترال رفع می‌شود.
• زنگ نخوردن تلفن متصل به دستگاه سانترال هم یکی دیگر از مشکلاتی است که با ریست کردن و آپدیت آن ممکن است حل شود.
• سایر باگ‌های احتمالی که در سانترال با آن مواجه می‌شوید، اکثرا مربوط به نرم‌افزار آن بوده و اکثرا با آپدیت کردن رفع می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید